برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع همگرایی و تعاریف آنها ن.ک به :کولایی،الهه؛تحول در نظریه های همگرایی،فصلنامه حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران،تابستان ۱۳۷۹،شماره ۴۸،ص۱۵۸٫ ↑
پاک آیین،محسن؛نظریه همگرایی و سازمان وحدت آفریقا،فصلنامه مطالعات آفریقا،دوره قدیم،بهار ۱۳۷۵،شماره ۴،ص۲٫ ↑
اسلامی،رضا؛نوری،ولی الله؛تحول حقوق و مسئولیت های اشخاص حقیقی در حقوق بین الملل، چاپ شده در مجموعه مقالات کتاب جامعه بین المللی و حقوق بین الملل در قرن بیست و یکم،موسسه مطالعات حقوقی شهر دانش،چاپ اول،۱۳۹۲،ص ۲۳۳٫ ↑
زرنشان،شهرام؛شکل گیری قاعده عرفی در حقوق بین الملل:ارزیابی امکان نقش آفرینی بازیگران غیردولتی،مجله حقوقی بین المللی،شماره ۴۷،۱۳۹۲،ص۷۴٫ ↑
امروزه توجه به نقش افراد و موجودیت های غیردولتی در روند اجرا و نظارت بر اجرای اسناد بین المللی و حتی تدوین آن محدود به بحث تنظیم بکارگیری تسلیحات متعارف نشده بلکه در تمامی حوزه های بین المللی می توان این تاثیرگذاری را مشاهده نمود برای نمونه می توان به نقش اتباع دول عضو کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مقابله با بیابان زایی در کشورهایی که با خشکسالی شدید و یا بیابان زایی مواجه هستند به ویژه در آفریقامی باشد؛اشاره نمود. این کنوانسیون در سال ۱۹۹۴ مورد پذیرش قرار گرفته و از ۱۹۹۶ لازم الاجراء گشت.هدف کنوانسیون مزبور، مبارزه با بیابان زایی و کاهش اثرات خشکسالی در کشورهایی می باشد که با خشکسالی شدید و یا بیابان زایی مواجه می باشند به ویژه در آفریقا از طریق اقدامات موثر در تمامی سطوح که مورد حمایت همکاری بین المللی و ترتیبات مشارکتی در چهارچوب یک رویکرد متحد که با دستورالعمل شماره ۲۱ اجلاس ریو ۱۹۹۲ در ارتباط با همکاری در تحقق توسعه پایدار در مناطق متاثر منطبق است،می باشد.موضع جالبی که کنوانسیون فوق الذکر نسبت به سایر کنوانسیون های ذیربط اتخاذ کرده است؛توجه به جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد در اجرای مقررات کنوانسیون می باشد.هم چنین دول عضو کنوانسیون ملزم می باشند تا در توجه به پدیده خشکسالی در کشور خود،تمامی آثار مادی،زیستی و اقتصادی و اجتماعی آن را بر محیط پیرامون در نظر بگیرند ↑
داعی،علی؛جایگاه فرد در حقوق بین الملل،چاپ شده در مجموعه مقالات کتاب جامعه بین المللی و حقوق بین الملل در قرن بیست و یکم،موسسه مطالعات حقوقی شهر دانش،چاپ اول،۱۳۹۲،ص۲۲۳٫ ↑
‘’The Monitor’’ ↑
‘’International Campaign to Ban Landmines’’ ↑
‘’Cluster Munitions Coalition’’ ↑
Nolte, Georg,’’ Treaties and Subsequent Practice’’, Oxford University Press,2013,p320
↑
Small Arms Consulative Group Process ↑
South East Europe Small Arms Clearing House(SEESAG) ↑
۲۰۰۱ Stability Pact ↑
Greene, Owen; Marsh, Nic,Op.Cit,p173. ↑
The Crimes ofWar Project ↑
The Geneva Academy of International Humanitarian Law and Human Rights ↑
International Institute of International Humanitarian Law ↑
The Oxford Institute for Ethics, Law and Armed Conflict ↑
WILPF ↑
PeaceWomen ↑
Heathcote, Gina and Otto, Dianne,’’ Rethinking Peacekeeping, Gender Equality and Collective Security’’, Palgrave Macmillan,2014,p177.
↑
The ‘Control Arms’ campaign ↑
the International Action Network on Small Arms (IANSA) ↑
برای نمونه در زمینه شفافیت و اجرای مقررات بین المللی در زمینه انتقال و کاربرد بین المللی تسلیحات متعارف،این سازمان پیشنهادات ذیل را ارائه می دهد: ۱-شفافیت: دولت ها باید گزارش های سالانه ملی خود را در زمینه انتقال تمامی تسلیحات و مهماتی که تحت الشمول معاهده تجارت تسلیحات متعارف قرار می گیرند به نهاد صالح ارائه دهند که این نهاد صالح بین المللی باید: الف-اطلاعات را ارزیابی نموده و یک گزارش جامع سالانه را ارائه دهد؛۲-حمایت و نظارت بر دولت های عضو معاهده در ارائه گزارش های ملی شان داشته باشد.۲-اجراء: نظارت بر انطباق و تضمین عملکرد موثر دول عضو. از این رو معاهده تجارت تسلیحات متعارف باید شامل : الف-مقرراتی برای اجلاس دول عضو و ساز و کار بازنگری در معاهده باشد؛ب-ساز و کارهایی برای نظارت و تایید باشد؛ج-مقرراتی برای حل و فصل اختلافات راجع به معاهده مزبور و ضمانت اجراهایی برای نقض قواعد معاهده. برای اطلاعات بیشتر در این مورد ن.ک به :
Control Arms,’’Arms Trade Treaty:Global Controls for a Global Trade’’ http: // controlarms .org/wordpress/wp-content/uploads/2011/02/Global-Principles-for-the-ATT-Global-rules-for-a-global-trade.pdf,p10(last visit 16/11/2014) ↑
International Small Arms Control Standards (ISACS(
↑
Geneva Academy of International Humanitarian Law and Human Rights ‘’International Small Arms Control Standards(ISACS), http://www.weaponslaw.org/glossary/international-small-arms-control-standards-isacs ,p1(last visit 22/7/2014) ↑
ساعد،نادر؛ارزیابی دکترین جنگ نامتقارن از منظر حقوق بین الملل بشردوستانه،فصلنامه پژوهش حقوق عمومی،پاییز و زمستان ۱۳۸۵،شماره ۱۹،ص۹۱٫ ↑
Roco, Mihail C.; Bainbridge, William Sims ,’’ Nanotechnology: Societal Implications: I: Maximising Benefits for Humanity; II: Individual Perspectives, Volume 2, Springer Science & Business Media,2007,p136.
↑
Doare, Ronan; Danet, Didier and Hanon, Jean-Paul ,’’ Robots on the Battlefield: Contemporary Issues and Implications for the Future’’, Maroon Ebooks,2014,p78.
↑
Matthee, Mariëlle; Toebes, Brigit and Brus, Marcel,’’ Armed Conflict and
دانلود پروژه های پژوهشی در رابطه با نظام حقوقی حاکم بر کاربرد تسلیحات متعارف- فایل ...