○ ۲. محصولات و خدمات
-
- پشتیبانی های ضمن و بعد از فروش
-
- وفاداری
b6 : شاخصهای عملکرد : این شاخصها به صورت داخلی و به منظور پایش، درک، پیشبینی و بهبود عملکرد سازمان در رابطه با مشتریان بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند. متناسب با اهداف سازمان شاخص های عملکرد در رابطه با مشتریان می تواند شامل نکات مرتبط با محدوده های زیر باشد :
-
- تصور کلی
-
- محصولات و خدمات
-
- شاخص های تدارکاتی
-
- وفاداری (کارلوس، مارتین: ، ۲۰۱۳: ۱۹).
۷) حوزه نتایج برای کارکنان:
تعریف : آنچه سازمان در رابطه با کارکنان خود به دست می آورد.
معیارها : حوزه کارکنان دو معیار زیر را که باید محقق شوند پوشش می دهد :
a7 : مقایس های استنباطی : این شاخص ها بیان کننده چگونگی آگاهی کارکنان یک سازمان از آن است و از طریق نظرخواهی ها، گروه های کار ویژه، مصاحبه ها و ارزیابی ها منظم قابل بررسی هستند و عمدتاً محدوده های زیر را شامل می شوند :
-
- ایجاد انگیزه و حرکت
-
- رضایتمندی
b7 : شاخص های عملکرد : این شاخص ها به صورت داخلی برای پایش، درک یا پیش بینی و بهبود عملکرد سازمان در رابطه با کارکنان مورد استفاده قرار میگیرند و با توجه به نوع اهداف سازمان، شاخص های عملکرد کارکنان می تواند شامل نکات مرتبط با محدوده های زیر باشد :
-
- دستاوردها
-
- انگیزه و مشارکت
-
- رضایتمندی
-
- خدمات مهیا شده برای کارکنان سازمان (کارلوس، مارتین:، ۲۰۱۳: ۲۱).
۸) حوزه نتایج برای جامعه:
تعریف : آنچه سازمان در رابطه با جامعه محلی، ملی و بین المللی به طور مطلوب به دست می آورد.
معیارها : حوزه نتایج برای جامعه دو معیار زیر را که باید محقق شوند پوشش می دهد :
a8 : مقیاس های استنباطی : این مقایس ها بیان کننده استنباط جامعه از سازمان است (بهط ور مثال از طریق نظرسنجی ها، گزارش ها، همایش های عمومی، نمایندگان جامعه و مسئولین دولتی به دست می آید). متناسب با اهداف سازمان مقیاس ها استنباطی جامعه میتواند شامل نکات مرتبط با محدوده های زیر باشد :
-
- عملکرد به عنوان یک شهروند مسئول
-
- مشارکت با انجمن ها و گروه های محلی
-
- فعالیت های اجرایی جهت کاهش و جلوگیری از صدمات ناشی از عملیات تولیدی و در طی چرخه عمر محصول
-
- اعلام فعالیتهای زیست محیطی و نگهداری منابع
b8 : شاخصهای عملکرد : این شاخصها در داخل سازمان با هدف پایش، درک، پیشبینی و بهبود عملکرد سازمان در رابطه با جامعه مورد استفاده قرار میگیرند و شامل محدوده های زیر هستند :
اداره امور مرتبط با تغییرات کارکنان
پوشش خبری
رفتار مناسب با مسئولین و سازمان ها در خصوص صدور :
تقدیرنامه ها و جوایز دریافتی (کارلوس، مارتین: ، ۲۰۱۳: ۲۴).
۹) حوزه نتایج عملکردهای کلیدی:
تعریف : آنچه سازمان در رابطه با عملکرد برنامه ریزی شده خود به دست میآورد.
معیارها : نتایج عملکردهای کلیدی دو معیار را که باید محقق شوند پوشش می دهند. از معیارهای گنجانده شده دربخش بروندادهای عملکردهای کلیدی می توان متناسب باموضوع و اهداف سازمان به عنوان شاخصهای عملکرد کلیدی (KPI) [۱۱۴] استفاده نمود.عکس این موضوع هم صادق است.
a9 : بروندادهای عملکردهای کلیدی : این مقیاس ها نتایج کلیدی طرح ریزی شده به وسیله سازمان هستند که متناسب با موضوعات و اهداف سازمان می تواند شامل نکات مرتبط با محدوده های زیر باشند :
-
- دستاوردهای مالی
- دستاوردهای غیرمالی